Tips nak cantik kan blog
Sunday @ 5:11 AM | 0 notes

 Assalamualaikum
Okeyy anak-anak semua, mari kita belajar yee. hey, bukan senang tau dibah nak bagi tips free-free macam ni, bagi tahu pon sebab dibah baik hati :) muahaha, ok mari mengkaji bersama 
- Kene menarik dan sedap mate memandang, ni tidak dah laa sakit mata pastu bling-bling pulak tu, haish. kene laah fahami konsep and mata orang lain. ok ni contoh-contoh blog yang sedap mata memandang

Blog The Davincibles yang comel lotte niyh 

Blog The Next Generation 

- okeyy, saya tak kate tak boleh letak, boleh sesangat tetapi bagi lah musik yang boleh paused sikit. sebab sesetengah orang tak suka dengar, dia nak dengar lagu kat blog dia, same seperti si penulis ni, hehe. jadi kalau nak letak pastikan ade paused. 

- Letak lah pengenalan diri ke, shoutbox ke or something else yang orang boleh tahu pasal owner blog and tempat meletak jejak  iaitu shoutbox. Tak tahu macam mane nak buat shoutbox ? pi sini .
- Gambar kene lah menarik. tak tahu la macam mane nak cakap but gambar tu molek-molek sikit. kalau ramai follower perempuan letak la gambar comel-comel and menarik perhatian baru lah orang nak bace isi-isi yee. 
- Pastikan tulis title at setiap post, baru orang tahu ape tajuk cerita tersebut. Post jangan lah tulis panjang berjela, saya ni pemalas sikit nak bace, ehiee. Jangan guna ayat SMS , sebab ade orang tak pandai nak bace diorang tak faham, so guna lah ayat penuh macam time exam ? muahaha. 


kalau nak bagi blog lagi menarik tengok la tutorial, saya takde tutorial sebab malas buat. okeyy, saya nak bagi tahu yang saya boleh tolong edit kan blog tapi dengan syarat :) 


- Top-up RM 5.00 
- Letak credit yeee 
-
-


Yang lain saya tak pasti , btw kalau nak cepat sebab saya tawarkan harga yang sangat rendah :) Boleh PM saya di facebook or comment dekat post ni . Bubye